Cum sa ai clienti multumiti? Ghid practic bazat pe fapte reale.

Cum sa ai clienti multumiti? Ghid practic bazat pe fapte reale.

Va prezentam a II-a editie a studiului in domeniul practicilor folosite de companii pentru analiza satisfactiei si retentiei clientilor, derulat in perioada August – Septembrie 2016 , pe un esantion de cca 1400 de companii active pe pietele industriale si tehnice, preponderent pe segmentul B2B. 

Acest studiu este o initiativa a companiei Neomar Consulting, pentru o mai buna intelegere a practicilor folosite de companii in prezent in domeniul asigurarii satisfactiei si retentiei clientilor.

Iata cateva concluzii:

In 2016 majoritatea companiilor cercetate (77%) isi asculta clientii si actioneaza in consecinta fata de  anul 2011 cand doar 51% din companiile intervievate au luat  masuri de  imbunatatire a ofertelor / serviciilor ca urmare a feedback-ului clientilor. Dar cu toate acestea doar 40% dintre companiile analizate au organizat o campanie, un studiu prin care sa identifice propunerile clientilor pentru imbunatatirea ofertelor si serviciilor proprii.

Valorile procentuale spun foarte multe si cand vine vorba de un alt aspect extrem de important, acela că între 50% si 70% din clientii nemultumiti nu se vor plânge catre furnizor, cu atat mai putin nu vor fi dispusi sa ofere un feedback constructiv,  vor parasi furnizorul fără să spuna nimic, dar aproape in mod cert vor spune altora.

Va invitam sa descoperiti toate concluziile prin accesarea raportului integral

Proiecte noi

Sus