Studiu de caz: 3 proiecte de consultanta

Data: 08 Decembrie 2013

In ultima parte a anului 2013, am fost implicati intr-o serie de proiecte personalizate de consultanta pentru clientii nostri. Pentru o exemplificare a capabilitatilor noastre de rezolvare a problemelor punctuale, prezentam succint proiectele derulate prin prisma nevoilor clientilor si solutiilor oferite. 

Proiect 1: Analiza pietei agregatelor minerale si a betoanelor de tip ready-mix

Obiective principale:

  • Determinarea marimii totale a pietei (dificil de estimat avand in vedere gradul ridicat de fragmentare a pietei si autoconsumul ridicat al clientilor)
  • Analiza gradului de fragmentare al pietei si concurentei; identificarea principalilor concurenti
  • Analiza gradului de integrare in aval si amonte a concurentilor
  • Profilarea principalelor utilizari pentru agregate si beton tip ready-mix
  • Analiza regionala a pietei si identificarea eventualelor dezechilibre sau particularitati locale (clienti si furnizori existenti; marimea pietei regionale)
  • Identificarea eventualelor nise neacoperite sau surse de crestere

Detalii despre derularea proiectului: 

  • Tip: cercetare combinata - desk research + analiza sectoriala + B2B survey (clienti si concurenti)
  • Amploare cercetare:
    • Peste 200 de furnizori de agregate si beton analizati (statii de beton si cariere de agregate)
    • Peste 150 de companii de constructii analizate (in calitate de clienti)
    • Reunirea unor date din alte 3 studii inrudite cu privire la consumul de agregate (studii pe piata de BCA, constructii, prefabricate beton)
  • Durata: cca 3 luni (iulie - septembrie)

Proiect 2 - Analiza notorietatii marcii unui producator de invelitori

Obiectiv principal: 

Dupa o perioada de cca 2 ani de inactivitate pe o serie de segmente cheie de piata (montatori profesionali si distribuitori specializati) clientul Neomar doreste sa revina din nou prezent pe aceste canale de distributie. In plus, doreste sa imprime produselor sale o noua identitate si pentru aceasta doreste sa testeze pozitionarea brandului actual pentru a identifica principalele schimbari si ajustari necesare, atat in ceea ce priveste marca in sine dar si politica de marketing. Obiectivele clientului sunt cu atat mai ambitioase cat piata este in usor declin iar concurenta foarte puternica.

Obiectivele generale ale studiului au fost:

  • Determinarea notorietatii marcii fata de cele concurente
  • Analiza pozitionarii companiei
  • Analiza perceptiei dealerilor asupra marcii clientului
  • Analizarea comportamentului de achizitie si consum al dealerilor si clientilor finali
  • Masuri concrete pentru recastigarea segmentelor de piata pierdute in urma cu 2-3 ani si pentru imbunatatirea imaginii de marca

Detalii despre proiect: 

  • Tip: Studiu complex- interviuri cu experti + Mystery Shopping + B2B si B2C survey (clienti si concurenti)
  • Dimensiune:
    • 2 sondaje de opinie pe esantioane de peste 220 de utilizatori profesionali si  200 de clienti finali
    • Mystery Shopping - 40 de locatii de vanzare tip DIY
    • Interviuri cu experti (directori de achizitii din DIY)
  • Derulare: cca 2 luni

Proiect 3 - Masuri pentru cresterea nivelului de client service al unui producator de invelitori

Obiective principale:

Clientul a dorit sa isi perfectioneze modul de raspuns al distribuitorilor proprii la cererile clientilor dar si modul de preluare prin intermediul canalelor de comunicare interne (site propriu) a solicitarilor potentialilor clienti.

Detalii despre proiect: 

  • Tip: Mystery shopping (100 dealeri proprii + 30 dealeri concurenta + canale interne)
  • Durata: cca 1.5 luni (3 sapt colectarea datelor + 3 sapt analiza personalizata)

Probleme descoperite: aproape 50% din clienti intampinau probleme in a primi un raspuns adecvat din partea reprezentantilor de vanzari ai dealerilor sau a personalului propriu.

Rezultate: La finalul proiectului Neomar Consulting a oferit clientului un raport personalizat cuprinzand mai mult de 10 recomandari punctuale, masurabile si aplicabile cu un efort bugetar minim pentru imbunatatirea activitatii de client service. Efectele previzionate: cresterea ratei de fructificare a ofertelor adresate clientilor potentiali si implicit cresterea proportionala a veniturilor companiei.

Adaugă comentariu

Cod de securitate
  • Nici un comentariu pănă acum

Proiecte noi

Sus